aI arrow-down-small arrow-down arrow-left-corner arrow-left-small arrow-left arrow-right-corner arrow-right-small arrow-right arrow-up-small arrow-up availability awards badge-employee bag button-click-2 button-click calendar-check calendar carrot cart-clock check-box check circle clock close cloud-2 cloud-safe clouds-download clouds-upload code coffee compact compare computer connect-network contact-user contact conversation credit-card delivery-2 delivery desk diploma doc docs document-license download dustin-symbol-innerdustin-symbol-outerdustin-symbol easy-workplace education email-recieve email-send email equality event-micro fabric folder food gallery gaming gift globen graph hamburger headphones heart heart home idea image info-attention it key kitchen knowledge label laptop leaf list location log-in log-out lounge-zone man-woman market meeting-2 meeting meetings microsoft-365 minus mouse network-wifi-2 network-wifi network office-2 office-3 office-4 office pen phone plus popover-arrow popover-edge-arrow presentation printer question report-doc report-numbers report-stats screen search security-2 security seminar-micro-2 seminar-micro server service services settings shopping-cart-2 shopping-cart-3 shopping-cart-4 shopping-cart-5 shopping-cart silent skip-left skip-right sound speech-bubble-2 speech-bubble star-black-gray star-black star-gray star statistic-2 statistic stop storage switch-account tea-1 tea-2 time-ongoing tomato trash-bin travel upload user-minus user-plus user video-elearnings video-play-button weather-activitet workplace zoom-in zoom-out

Tee ostamisesta helpompaa EDI-tekniikan avulla

Nykyään ei ole oikeastaan mitään syytä lähettää laskuja tai tilauksia paperiversiona tai sähköpostimuodossa. Hankintajärjestelmä voi keskustella suoraan Dustinin järjestelmän kanssa, mikä tekee tilausten ja laskujen hallinnasta edullisempaa sekä helpommin hallittavaa.

Perinteinen tilausmenetelmä

Toimintaa voi tehostaa kätevästi tekemällä hankinta-, tilaus- ja laskutusprosesseista elektronisia ja automaattisia. EDI tekniikan (Electronic Data Interchange) avulla kaikki tuotteen tai palvelun tilaamisesta tuotteen tai palvelun laskuttamiseen ja maksamiseen voidaan hoitaa täysin ilman paperisia asiakirjoja tai manuaalista käsittelyä. Yritysten liiketoimintajärjestelmien välillä lähetetään standardisoituja viestejä ennalta määrätyssä muodossa, kuten esimerkiksi cXML-muodossa.

Kun liiketoimista huolehditaan elektronisesti, hallintokustannukset vähenevät monissa eri vaiheissa – hankintavaiheessa, kirjanpitovaiheessa, talousosaston käsittelyvaiheessa ja laskutusvaiheessa. Lisäksi hankintoja on helpompi pitää silmällä. Kun kaikki hankinnat kulkevat saman järjestelmän läpi, on helpompi varmistaa, että kaikki ostetaan sopimustoimittajilta. Lisäksi tehtyjen hankintojen seuranta helpottuu. Siten voidaan olla varmoja siitä, että tuotteet tai palvelut hankitaan edulliseen hintaan.

E-laskut, e-tilaukset ja tuotevalikoima

Kaikkien mahdollisuuksien hyödyntämiseksi Dustinin tuotevalikoiman voi integroida omaan hankintajärjestelmään. Silloin käyttäjien on erittäin helppo tilata oikeita tuotteita sopimuksen mukaisesti. Tilaukset lähetetään elektronisesti omasta hankintajärjestelmästä suoraan Dustinin tilausjärjestelmään ja virheellisten tilausten lähettämisen riski poistuu käytännössä kokonaan.

Dustinin lasku lähetetään automaattisesti elektronisessa ostotilauksessa olevien tietojen perusteella ja laskuille on valittavissa useampi formaatti. Laskujen läpimenoajat lyhenevät, sillä lasku menee suoraan talousjärjestelmään ja saavuttaa nopeasti oikean henkilön. Samalla hallinta ja seuranta helpottuvat. Se on hyväksi myös ympäristölle, sillä paperilaskuja ei tarvitse tulostaa ja lähettää postitse.

Tuotevalikoima: Punchout – tai staattinen kuvasto

Tuotevalikoimamme voi integroida kahdella eri tavalla hankintajärjestelmään. Punchout-ratkaisussa käyttäjät saavat käyttöönsä asiakaskohtaisen version Dustinin verkkokaupasta omassa hankintajärjestelmässään olevan linkin kautta. Sen kautta voi nähdä sopimushinnat ja tehdä ostoksia tavalliseen tapaan. Kun käyttäjä on tehnyt valintansa, ostoskori viedään omaan järjestelmään ja ostotilaus voidaan luoda ja kirjata omien käyttörutiinien mukaisesti. Tämän ratkaisun avulla Dustinin tavallisen verkkokaupan kaikki ominaisuudet ovat käytettävissä, kuten hakutoiminto, reaaliaikainen hintojen päivitys, tuotekuvat ja tuotetiedot, jotka helpottavat tilausten tekemistä.

Toinen vaihtoehto on staattinen tuotekuvasto, jonka Dustin voi lähettää asiakkaalle esim. päivittäin. Kuvasto sisältää muun muassa nimikkeen, tuotenumeron, tuotteen kuvauksen ja asiakaskohtaiset hinnat.

EDI:n tarjoamat edut

  • Oikeat tiedot löytyvät aina omasta liiketoimintajärjestelmästä ja tieto on edelleen käytettävässä muodossa
  • Tieto kulkee nopeasti ja virheettä
  • Hankinta- ja talousosaston työkuorma vähenee.
  • Digitaalisuus vähentää ympäristökuormitusta.
  • Hallintotoimien pienempi määrä säästää aikaa ja rahaa.
  • Kaikki standardimuodot ovat maksuttomia.

Haluatko yksinkertaistaa yrityksesi hankintaprosesseja EDI tekniikalla? Lähetä sähköpostia EDI-asiantuntijallemme osoitteeseen [email protected], niin me kerromme lisää!

10 huhtikuuta 2018

Whitepaper: 5 askelta parempaan digitaaliseen johtajuuteen

Digitaalinen johtajuus tarkoittaa paljon muutakin kuin teknologian hyödyntämistä. Nämä viisi asiaa tekevät sinusta paremman etäjohtajan.

2020 – tulevaisuuden vuosi

Tammikuussa ihmiset havahtuivat pandemiaan. Tilanne oli kriittinen. Kuulostaako tutulta? Tuttua se onkin, mutta ei ehkä sitä mitä luulet.

Mitä etätyön onnistuminen edellyttää?

Vuoden aikana on puhuttu paljon etätyön hyvistä ja huonoista puolista. Ihmiset eivät kuitenkaan tiedä, miten pitkään nykyinen pandemia vielä jatkuu tai milloin seuraava terveyskriisi saapuu. Sen vuoksi moni yritys ei enää mieti, kannattaako etätyön tekeminen vai ei, vaan miten se onnistuu parhaalla mahdollisella tavalla.

Raportti ja työkalu: Muutosjoustava IT

Etenemme harppauksin kohti maailmaa, jossa työpaikat ovat paikkariippumattomia. Tässä raportissa kerromme, mitä tulee ottaa huomioon, kun työtä tehdään ”Virtual First” -periaatteen mukaisesti. Annamme myös vinkit siihen, kuinka rakennetaan vakaa pohja uusien yhteistyöalustojen käyttöönotolle ja rakennetaan muutosjoustavampaa IT-organisaatiota.

Näin onnistut yhteistyöalustojen käyttöönotossa

Virtual First on työpaikkojen tulevaisuus. Sen tueksi tarvitaan työkaluja, jotka mahdollistavat ketterän digitaalisen työskentelyn. Kun työkalut otetaan käyttöön onnistuneesti, työn koordinointi ja tiedonkulku on sujuvaa.

Virtual First on työpaikkojen tulevaisuus

Virtual Firstin saapuminen työelämään on kiihtynyt, kun töitä tehdään entistä enemmän etänä. Yhteistyöalustoja käytetään yhä monipuolisemmin, ja IT-osastolta vaaditaan nyt muutosjoustavuutta.