Fokus

IT-ulkoistus tehostaa liiketoimintaa.

Asiakas voi keskittyä omaan liiketoimintaansa ja säästää niin aikaa kuin rahaakin IT-ympäristö ulkoistettaessa. Ulkoistaminen nostaa myös yrityksen kilpailukykyä.

Ota yhteyttä

Monet pienet ja keskisuuret yritykset pyrkivät hoitamaan IT-ympäristönsä itse. Mutta pienessä organisaatiossa on vaikea löytää aikaa päivittäisen tuen antamiseen, ohjelmien ja tietokoneiden päivittämiseen ja samalla pysyä kehityksessä ajan tasalla voidakseen tehdä viisaita päätöksiä. Seurauksena on reaktiivinen IT-työ, jolloin toimenpiteitä tehdään vasta kun jotakin on sattunut. IT-ympäristön ulkoistaminen ulkoiselle osapuolelle, joka toimii yrityksen oman IT-osaston tavoin, saattaa olla hyvinkin kannattavaa.

– Suurin etu on kustannustehokkuus, ajan säästö ja että asiakas voi keskittyä liiketoimintaansa. Tätä kautta voidaan myös nähdä miten IT voi tehdä yrityksestä kilpailukykyisemmän, sanoo Fredrik Berg, Dustin Groupin tytäryhtiö IT-Hantverkarnan IT-asiantuntija.

  Teemme aluksi niin kutsutun IT-ympäristön terveystarkastuksen. Tarkistamme verkon, päätteiden, serverien ja turvallisuuden statuksen ja kuinka tehokasta työskentely on. Sitten luomme yhdessä asiakkaan kanssa toimintasuunnitelman.

Miten se toimii käytännössä?

Useimmissa tapauksissa ehdotamme Office 365 pilviratkaisua, josta voit lukea lisää viereisestä artikkelista. Tiedostojenhallinta siirretään pilveen, NAS-tallentimeen tai vaihtoehtoisesti paikalliseen tallentimeen riippuen raskaiden tiedostojen määrästä tai siitä onko yrityksellä toiminnanohjausjärjestelmä, jota täytyy hoitaa paikan päällä.

Serveriympäristö virtualisoidaan tai siirretään pilveen ja verkko päivitetään. Jotta käyttäjät hyötyisivät parannetusta suorituskyvystä ja jotta käyttö olisi ongelmatonta, vaihdetaan päätteet uusiin tietokoneisiin. Tuen antaminen ja laitteiden päivittäminen on helppoa, kun kaikilla työntekijöillä on samanmallinen kone ja samat versiot ohjelmista. Näin työntekijät voivat kysyä apua myös toisiltaan. Kun kaikki on paikoillaan hoitaa Dustin loput, tekee päivityksiä, kontrolloi, että backup toimii, tarjoaa tukea ja työskentelee aktiivisesti kehittääkseen asiakkaan tapaa työskennellä IT:n kanssa.

– Voimme esimerkiksi tarjota yritykselle apua online-neuvottelujen suorittamisessa matkustamisen sijaan, esitellä heille mitä rooleja yrityksessä voidaan tehostaa mobiilityöskentelyn kautta tai selittää kuinka tiedostojen siirto pilveen voi muuttaa työskentelytapoja, kertoo Fredrik Berg.

Mikäli olet kiinnostunut pilviratkaisuista, voit lukea Dellin asiantuntijan neuvoja pilveen siirtymisestä täältä. Sinulle, joka työskentelet luovassa ammatissa, on tarjolla useita milenkiintoisia uutisia ja sovelluksia Adobe Creative Clouds for Teamsilta, mm. 3D-teknikologian alueella.