Tavallisia kysymyksiä Dustinin asiakaspalvelussa

Kuinka voimme auttaa?

Asiakaspalveluosastomme vastaa kysymyksiin koskien tuotteita, jotka asiakas on jo ostanut Dustinilta. Asiakas voi ottaa Dustiniin yhteyttä soittamalla tai lähettämällä sähköpostia. Voimme myös auttaa asiakasta löytämään toimituksen Postilta tai Bringiltä sen jälkeen, kun tilaus on lähtenyt varastoltamme.

Asiakas on aina tervetullut ottamaan meihin yhteyttä. Varmistamme, että asiakas ohjataan oikeaan paikkaan. 

Mitkä ovat aukioloaikanne?

Asiakaspalvelu on auki arkisin klo 8-17.

Milloin on parasta soittaa välttääkseen pitkät jonot?

Asiakkaan on hyvä välttää soittamista klo 11:30-13:00, sillä meillä on vähemmän henkilökuntaa paikalla lounasaikaan.

Kuinka nopeasti vastaatte sähköposteihin?

Tavoitteenamme on vastata sähköposteihin 24 tunnin sisällä arkipäivisin. Jos asiakkaan asia on kiireellinen, suosittelemme ottamaan yhteyttä puhelimitse. 

Mitä takuu sisältää?

Tuotteen takuun tarjoaa tuotteen valmistaja. On valmistajan vastuulla, että tuotteen ominaisuudet vastaavat tuotekuvausta. Takuu kattaa virheet jotka ovat alkuperäisiä, eli jotka ovat peräisin tehtaalta tai tuotteen valmistusprosessista.

Takuun alainen virhe on vika, joka on tuotteessa jo valmistushetkellä. Joskus vika esiintyy jo ensimmäisellä käyttökerralla, ja joskus tuotetta ehtii käyttää ennen kuin vika ilmenee.

Miksi joskus ohjaatte valmistajan tai kolmannen osapuolen huoltopalveluun?

Suosittelemme usein valmistajan omaa tukipalvelua, sillä he ovat tuotteiden asiantuntijoita.

Kuinka tiedän, kuka käsittelee minun asiani?

Jos asia koskee merkkituotteita, kuten tietokoneita tai tulostimia, käsittelee useimmat valmistajat takuuasiat itse. Valmistaja toivoo, että asiakas ottaa yhteyttä heidän tukeensa saadakseen apua vianmäärityksen kanssa. Joskus riittää, että asetuksia vaihdetaan (tai vastaavaa), ja silloin asiakas saa nopeaa apua puhelimitse ilman, että tuotetta tarvitsee lähettää huoltoon. 

Jos valmistaja ei halua, että asiakas ottaa heihin yhteyttä saadakseen apua viallisen tuotteen kanssa, Dustinin asiakaspalvelu ottaa tuotteen vastaan ja lähettää sen eteenpäin valmistajalle korjausta tai huoltoa varten. Tämän takia voi kestää kauemmin ennen kuin asiakas saa tuotteensa takaisin, sillä lähetys- ja käsittelyajat pidentävät prosessia. Jotta asiakas saa tuotteensa käsiteltyä mahdollisimman nopeasti, suosittelemme, että se lähetetään suoraan valmistajalle.

Miten saan yhteyden tukipalveluun?

Täältä löytyy yhteystiedot yleisimpien valmistajien käyttäjätukeen.

Kuka maksaa lähetyskustannukset, kun tuote lähetetään huoltoon?

Useimmissa tapauksissa valmistaja maksaa lähetyskulut. Jos valmistaja ei maksa toimitusta, asiakas voi ottaa yhteyttä meihin, jolloin me lähetämme asiakkaalle etukäteen maksetun rahtikirjan.

Mitä tarkoittaa DOA? 

DOA tulee sanoista Dead on Arrival. Se tarkoittaa, että tuote on hajonnut, kun se toimitetaan asiakkaalle. Muutamat valmistajat tarjoavat DOA-tuotevaihdon korjaamisen sijaan. Siinä tapauksessa asiakas saa kokonaan uuden tuotteet rikkoutuneen tilalle. DOA-tuotevaihdon ehdot vaihtelevat valmistajan mukaan, mutta useimmiten tuote tulee toimittaa takaisin tietyn ajan sisällä laskun päivämäärästä ja täydellisenä. Usein myös sillä on väliä, kuinka paljon tuotetta on käytetty, että vika vielä lasketaan DOA-virheeksi.

Eikö ole itsestään selvää, että saan uuden tuotteen, jos ostamani on rikki sen saapuessa?

Ei. Valmistajan takuu kattaa valmistusvirheet/viat, jotka ovat syntyneet tehtaalla. Tavallinen takuutoimenpide on korjaus, jolloin valmistaja korjaa asiakkaan ostaman tuotteen.

Kuka päättää, onko rikkinäinen tuotteeni DOA ja täytyykö se vaihtaa?

Päätöksen siitä, onko tuote DOA ja tuleeko se vaihtaa uuteen, tekee aina valtuutettu huolto. Ennen kuin tuote voidaan hyväksyä olevan DOA, se täytyy testata korjauspisteellä. Dustin ei tämän vuoksi voi koskaan luvata, että tuote tullaan luokittelemaan DOA-vialliseksi, sillä me emme tee päätöstä.

Miten toimin, jos saan tuotteen, jossa on fyysinen vahinko (kuljetusvaurioita) toimituksen saapuessa?

Vakuutamme kaikki tuotteet, jotka lähtevät varastoltamme. Dustin auttaa asiakasta, jos toimitus on vahingoittunut kuljetuksen aikana. On tärkeää, että asiakas ilmoittaa vahingoista heti. Jos ulkokartonki ja pakkausmateriaali on vahingoittunut, asiakkaan on ilmoitettava vahingoista Dustinille ja tehtävä valitus Postille tai Bringille riippuen siitä kumpaa palvelua on käytetty. Asiakkaalla on vuorokausi aikaa tehdä valitus Postille tai Bringille, joten on tärkeää, että vahingosta ilmoitetaan mahdollisimman nopeasti. 

Asiakkaan ei luonnollisesti tarvitse ottaa vastaan lähetystä, jonka pakkausmateriaali on vahingoittunut. Lähetyksen vastaanottamisesta voi kieltäytyä jo toimitushetkellä.

Myyjä suositteli minulle väärää tuotetta, mitä voin tehdä?

Asiakkaan on hyvä ottaa yhteys myyjään ja sopia ongelmasta. Jos myyjän kanssa sovitaan, että asiakas lähettää tuotteen meille takaisin, myyjä ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja me lähetämme asiakkaalle palautuslomakkeen.

Yleensä tuotteen täytyy olla ehjä, jotta hyväksymme palautuksen. Jos olemme suositelleet asiakkaalle väärää tuotetta, mutta virhettä ei huomata ennen kuin tuotetta käytetään, on olemassa riski, että kieltäydymme hyväksymästä palautusta, kun asiakas ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Me emme voi tietää, mitä tilauksen yhteydessä on sanottu. Siksi on tärkeää, että asiakas keskustelee ensin myyjän kanssa, jotta hän voi selvittää mahdollisen väärinkäsityksen. Jos olemme antaneet väärää tietoa, tarjoamme aina mahdollisuuden palautukseen tai autamme etsimään ratkaisun ongelmaan.

Kuinka voin pyytää palautusta?

Asiakas voi tehdä palautushakemuksen joko puhelimitse 030-623 85 01 tai Asiakaspalvelun kautta. 

Minne lähetän palautettavan tuotteen?

Lähetämme asiakkaalle palautusrahtikirjan etukäteen täytetyllä osoitteella. Tämä rahtikirja tulee kiinnittää ulkokartonkiin. Rahtikirja on maksettu etukäteen, ja takuun kattama palautus on asiakkaalle ilmainen. Jos palautus johtuu virheellisestä tilauksesta, veloitamme rahtikulut asiakkaan tililtä. Asiakas voi käyttää omaa rahtikirjaa, jos asiakkaan yrityksellä on sopimus Postin tai Bringin kanssa. Pakettiin tulee kuitenkin muistaa merkitä Dustinin RMA-numero, joka löytyy palautushakemuksesta.