Dustin Finland Oy:n (”Dustin”) Office 365 -tuen tilausehdot (”Ehdot") ovat voimassa yllä mainitusta ajankohdasta alkaen, ja ne korvaavat kaikki aikaisemmin julkaistut Dustinin tilausehdot.
Nämä ehdot ovat voimassa yhdessä Dustinin yleisten myyntiehtojen kanssa kaikkeen näiden ehtojen mukaisesti annettuun tukeen, ellei toisin ole kirjallisesti sovittu. Yleiset myyntiehdot ovat luettavissa täällä.
Tilaus on voimassa asiakkaalle ja asiakkaan käyttäjille, joilla on voimassa olevat CSP-käyttöoikeudet asiakkaan Office 365 –portaalissa. Tilausjakso on kahdentoista (12) kuukauden mittainen ja se maksetaan kuukausittain takautuvasti.
Tilaukseen kuulumaton ulkopuolinen tuki tai muutokset tilaukseen voidaan tilata erikseen Dustinin voimassa olevan hintaluettelon mukaisesti.
Tilauksen aloitusmaksu on ilmoitettu tarjouksessa. Valuuttana on euro, eivätkä hinnat sisällä arvonlisäveroa. Osiossa 2 määritellyn tilauksen umpeutuessa Office 365 -lisenssien hinnat mukautetaan automaattisesti Dustinin palvelun tarjoajan hintojen muutoksiin, ellei osapuolten välisessä kirjallisessa sopimuksessa ole toisin sovittu.
Office 365 -tuen yhteydessä oletetaan, että asiakas on ostanut käyttöoikeutensa joko suoraan Dustinilta tai Dustin konserniin kuuluvalta yritykseltä, ja että palvelut ovat käytössä. Microsoftin lisenssiin pätevät Microsoftin voimassa olevat käyttöehdot.
Asiakkaan on oltava tietoinen siitä, että Microsoft tuottaa Office 365 -palvelun ja asiakkaan on hyväksyttävä, että Microsoft voi tehdä muutoksia Dustinin ja asiakkaan väliseen sopimukseen, Office 365 -tuotteen sekä sen tukipalvelun osalta, jotka vaikuttavat suoraan asiakkaaseen.
Näiden ehtojen mukainen Office 365 -tuki ei ole voimassa asiakkaan Office 365:n käyttöönoton aikana. Asiakas on itse vastuussa Office 365:een siirtymisestä sekä siirtymän aiheuttamista kustannuksista, ellei osapuolten välillä ole kirjallisesti sovittu toisin.
Dustin tarjoaa Office 365 -palvelun asiakkaalle samassa laajuudessa kuin Microsoft tarjoaa Office 365:n Dustinille jälleenmyytäväksi (tämä ehto sisältää asiakkaan oikeudet Microsoftin niin kutsuttuihin “palvelu krediitteihin”, mutta ei rajoitu niihin). Asiakkaan on tiedettävä ja hyväksyttävä, että asiakkaan korvausvaatimusten korvauksia ei välttämättä makseta ennen kuin Microsoft on maksanut kyseisen korvaussumman Dustinille.
Asiakas ostaa Office 365 -palvelun Dustinilta, joten kaikki Office 365:n käyttöön tai palveluihin liittyvät vaatimukset on esitettävä Dustinille Microsoftin sijaan. Asiakas ei saa missään tapauksessa käyttää Microsoftin portaalia tai muita portaaleja vaatimuksiinsa, sillä tämä voi aiheuttaa erheitä ja epäjohdonmukaisuuksia niin asiakkaalle kuin Dustinillekin. Jos kyseisiä virheellisiä vaatimuksia ilmenee, niin asiakkaan on välittömästi korjattava asia. Jos Dustin havaitsee virheellisen vaatimuksen, niin asiakkaan on korjattava asia 30:n päivän sisällä vastaanotettuaan Dustinin ilmoituksen asiasta.
Dustinin hyväksymät pyynnöt, jotka eivät sisälly Office 365 -tukeen, ohjataan asiaankuuluvaan kolmannen osapuolen tukipalveluun. Asiakas on vastuussa ajan tasalla olevan varmuuskopion omaamisesta.
Office 365 -tuki sisältää:
Palveluun sisältyvät alla luetellut tietokoneen ohjelmistoihin liittyvät tukipalvelut, oheisin rajoituksin.
Tuen laajuuteen liittyvät poikkeustapaukset
Tukipalvelu ei kata seuraaviin asioihin liittyviä ongelmatapauksia:
Tukipyyntöjä voi lähettää työajan aikana ja sen ulkopuolella sähköpostitse osoitteeseen [email protected].
Ruotsi
Ehdot kattavat tukipalvelut normaaleina arkipäivinä (julkiset juhlapyhät pois lukien) aikavälillä 08.00 – 17.00.
Tukipyyntöilmoitukset on tehtävä seuraavaan puhelinnumeroon: +46770176100.
Norja
Ehdot kattavat tukipalvelut normaaleina arkipäivinä (julkiset juhlapyhät pois lukien) aikavälillä 08.00 – 16.00.
Tukipyyntöilmoitukset on tehtävä seuraavaan puhelinnumeroon: +4733221155.
Tanska
Ehdot kattavat tukipalvelut normaaleina arkipäivinä (julkiset juhlapyhät pois lukien) aikavälillä 08.00 – 16.00.
Tukipyyntöilmoitukset on tehtävä seuraavaan puhelinnumeroon: +4589871001.
Suomi
Ehdot kattavat tukipalvelut normaaleina arkipäivinä (julkiset juhlapyhät pois lukien) aikavälillä 09.00 – 17.00.
Tukipyyntöilmoitukset on tehtävä seuraavaan puhelinnumeroon: +358 75 325 1111.
Dustin takaa asiakkailleen ammattitaitoisen henkilöstön tarjoaman tuen. Tukea tarjotaan joko puhelimitse tai ottamalla käyttäjän alustaan etäyhteys Internet-yhteyden kautta.
Dustin voi käyttää alihankkijoita palveluidensa yhteydessä. Jos Dustin hyödyntää alihankkijan palveluita, Dustin on vastuussa sekä Dustinin itsensä, että kyseisen alihankkijan tekemästä työstä.
Asiakas on vastuussa omien käyttäjiensä Office 365 -palveluiden käytöstä sekä käyttäjiensä pitämisestä tietoisina Office 365 -palveluihin sekä lisenssiin liittyvistä käyttöehdoista.
Lisäksi asiakas on velvollinen hankkimaan käyttäjien hyväksynnän asianmukaisten henkilökohtaisten tietojensa käsittelyyn, jotta Dustin kykenee tarjoamaan tukipalveluita sekä täyttämään velvollisuutensa asiakasta kohtaan näiden ehtojen mukaisesti.
Asiakkaan on annettava Dustinille pääsyoikeudet kaikkiin tietoihin ja asiakirjoihin, joita Dustin tarvitsee toimiakseen näiden ehtojen mukaisesti.
Tuen mahdollistamiseksi jokaisella alustalla on oltava toiminnassa oleva viruksentorjuntaohjelmisto (ei päde tabletteihin ja älypuhelimiin), asennettu ja toiminnassa oleva palomuuri sekä ajan tasalla oleva varmuuskopio.
Tilauksen voi perua kirjallisesti lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected] vähintään 30 päivää ennen voimassaolevan tilausjakson päättymistä. Jos tilausta ei peruta edellä mainitun aikarajan puitteissa, niin tilaus uusitaan automaattisesti kahdentoista (12) kuukauden tilausjaksolla ja samalla perumisajalla varustettuna. Dustin vahvistaa tilauksen perumisen.
Tilausjakson aikana lisätyt tai poistetut käyttäjät yhdistetään näiden ehtojen mukaisesti tilausjaksoon; käyttäjiä voi lisätä tai poistaa ottamalla yhteyttä osoitteeseen [email protected].
Dustin pidättää oikeuden tehdä muutoksia tai lisäyksiä näihin ehtoihin 30:n päivän varoitusajalla. Kaikista muutoksista ja lisäyksistä on ilmoitettava kirjallisesti tilaussopimuksen solmineelle henkilölle. Kaikki tilausmaksuihin tehdyt muutokset ovat voimassa seuraavan 12 kuukauden tilausjakson käynnistymisestä alkaen, eli hintamuutokset eivät suoraan vaikuta voimassa olevan tilausjakson hintoihin. Dustin pidättää oikeuden palvelun ja/tai lisenssin purkamiseen, jos asiakas ei ole maksanut tilausmaksuaan.
Jos ilmennyt vika tai häiriö on Dustinin aiheuttama ja Dustin on siitä vastuussa, niin Dustinin on viipymättä korjattava kyseinen vika, mikäli suinkin mahdollista. Jos asiakas ei ole kyennyt käyttämään tuotetta täysimittaisesti kyseisestä viasta johtuen, niin asiakkaalla on oikeus tilausmaksun vähennykseen kyseiseltä ajanjaksolta Microsoftin “palvelu krediittejä” koskevien ehtojen mukaisesti. Jos Dustin on aiheuttanut kyseisen vian huolimattomalla toiminnallaan, niin asiakkaalla on oikeus vahingonkorvauksiin seuraavien rajoitusten mukaisesti: tämän sopimuksen alainen korkein mahdollinen vastuu on rajoitettu taloudellisiin tappioihin, ja Dustinin kokonaisvastuu asiakasta kohtaan (kattaa Dustinin työntekijöiden, edustajien ja alihankkijoiden teoista tai laiminlyönneistä johtuvien vikojen vastuun sekä hinnanvähennyksiin ja korvauksiin liittyvän vastuun) yksittäisen tukipalvelulla varustetun Office 365:n suhteen rajoittuu tukipalvelusta sekä Office 365:stä tämän sopimuksen mukaisesti maksettuun hintaan siltä kuuden (6) kuukauden ajanjaksolta, joka on kulunut ennen tämän kyseisen vastuun perusteena toimivan teon tai laiminlyönnin tapahtumisesta.
Dustin ei ole laiminlyönnin vakavuudesta huolimatta missään tapauksessa vastuussa mahdollisesta tietojen menetyksestä, sillä asiakkaan vastuulla on varmistaa, että tiedoista on tehty asianmukainen varmuuskopio.
Tilauksen hallinnoivana tahona toimii Dustin Sverige AB, Box 1194, 131 27 Nacka Strand.
Henkilökohtaisia tietoja käsitellään Dustinin voimassa olevien yleisten myyntiehtojen mukaisesti.