Asiakasreferenssi

Alektum Group luottaa Dustiniin

Näkemys, nopeus ja tuki – näistä syistä Alektum Group tekee tiivistä yhteistyötä Dustinin kanssa.

Alektum Group toimii 16 maassa ja tarjoaa riskienhallinta-, rahoitus- ja perintäpalveluja. Joitain vuosia sitten yritykseltä kului aikaa hukkaan hitaiden IT-toimitusten ja liian vähäisten tukipalveluiden takia.

– IT-vaatimuksemme kasvavat koko ajan. Tarvitsemme niin nopeita laitetoimituksia, tehokasta tukea kuin luotettavia tietojärjestelmiä. Voisimme saada tuotteet ja tuen useilta IT-palveluntarjoajilta, mutta muut eivät pysty tarjoamaan sellaista lisäarvoa, jota saamme Dustinilta, kertoo Alektum Group-konsernin tietohallintopäällikkö Joachim Granath.

Alektum Groupilla on käytetty vuosien ajan lukuisia eri IT-toimittajia ja jälleenmyyjiä.

– Emme löytäneet meille optimaalista toimittajaa. Esimerkiksi sellaista, joka pystyisi sekä konfiguroimaan laitteet että lähettämään ne suoraan Euroopan-toimistoihimme. Jouduimme hoitamaan itse konfiguroinnin Göteborgin IT-osastolla ja lähettämään laitteet toimistoihin. Siihen tuhlaantui aikaa, Granath kertoo.

Alektum Groupin ja Dustinin yhteistyö alkoi tiivistyä kolmisen vuotta sitten.

– Koska Dustinin kanssa asiointi oli toiminut erinomaisesti, halusimme laajentaa yhteistyötä. Dustinilla on paljon ymmärrystä Alektum Groupin liiketoiminnasta, Granath kertoo.

– Olemme tehostaneet lukuisia IT-pohjaisia toimintojamme Dustinin myötävaikutuksella, ja heillä on aina ollut esittää meille toimivia ratkaisuja, sanoo Alektum Groupin tekninen päällikkö Emil Stridbeck.

Kun Alektum Group tilaa tietokoneita tai palvelimia Dustinilta, Dustin konfiguroi kaiken, kuten BIOS-asetukset, ja lähettää laitteet Alektum Groupin toimistolle. Tuotetiedot, kuten laiteosoitteet lähetetään tiedostoina IT-osastolle. Laiteosoitteita tarvitaan verkon eri tietokoneiden tunnistamiseen. Kun laitteet käynnistetään, Alektum Groupin IT-osasto aloittaa tarvittavien ohjelmien etäasennuksen. Jopa älypuhelimet konfiguroidaan ja suojataan näytönsuojalla.

Alektum Groupilla oli aiemmin ongelmia myös tukipuolen kanssa.

– Kun laitteissa oli aiemmin jotakin vikaa, ongelmien ratkaiseminen kesti kauan, mikä saattoi johtaa toimintahäiriöihin. Mutta Dustin on valinnut valmistajat, joiden tarjoama tukipalvelu on parasta mahdollista, Stridbeck sanoo.

Alektum Group tekee Dustinilta tilauksia päivittäin:

– Sisäänkirjautuessa näkymä muuttuu ostojemme mukaan, joten tilauksista ja tilaushistoriasta saa hyvän yleiskuvan, Granath kertoo.

Dustin pitää varastossa tuotteita, joita Alektum Groupilla käytetään.

– Jopa joulun aikaan Dustin onnistui toimittamaan salamannopeasti kannettavia ja pöytätietokoneita uuteen toimistoomme, Granath kertoo.

Alektum Group

Alektum Group perustettiin 1992. Työntekijöitä on nyt 500 ja kasvu kiivasta. Yhtiön liikevaihto oli yli 70 miljoonaa euroa vuonna 2017.

Verkkokauppa ja digitalisaatio vetävät Alektum Groupin kasvua. Siksi yhtiön IT-järjestelmien kehittäminen ja niihin investointi on kaiken A ja O.

IT-osasto työllistää 55 henkilöä, joista 30 on kehittäjiä.

Alektum Groupin asiakkaita ovat e-kaupan yritykset, kuten NA-KD, ja maksupalvelut, kuten Klarna ja Payonova.

Näin se onnistui

HAASTE

Miten tehostaa IT-toimituksia ja saada toimivampi tuki, prosessit ja rutiinit?

RATKAISU

Kokonaiskonsepti yhteistyössä Dustinin kanssa. Uudet prosessit, joissa Dustin tarjoaa konfiguroinnin ja tallennuksen. Tarkempi tukisopimus.

TULOS

Sujuvammat IT-prosessit ja toimitukset, toimivampi tuki, ja parempi yleiskuva ostoista.

Tahdotko tietää lisää?

Ota yhteyttä joihinkin asiantuntijoistamme saadaksesi tietää, kuinka voimme tehdä juuri sinun IT-arkipäivästäsi sujuvamman.