Inspiraatiota

Dustinilta kattavat palvelut modernien työympäristöjen rakentamiseen

Dustin on rakentanut Microsoft 365 -palvelupaketin varaan kustannustehokkaan Modern Workplace -pilvipalvelun, joka tarjoaa kymmenistä satoihin henkilöihin työllistäville yrityksille mahdollisuuden tehdä töitä milloin vain. Työt sujuvat mobiililaitteilla ja tietokoneilla hallitusti kaikissa verkoissa omia sovelluksia ja omaa dataa käyttäen. Teams-palaverit, webinaarit, työpajat, asiakastapaamiset ja tiedon jakaminen hoituvat turvallisesti mistä vain.

Risto Majoinen

Tarjoamme yhdeltä luukulta yrityksille maailmanluokan palvelua modernien työympäristöjen toteuttamiseen.

Risto Majoinen, Solution Sales Specialist, Dustin

”Tällä hetkellä valtaosa toimisto- ja tietotyön ammattilaisista tekee töitä toimistolla, kotona tai tien päällä. Hybridityö on tuonut arkeen joustoa, ja yhä useampi pitää modernia työympäristöä jo itsestään selvyytenä. Modern Workplace -palvelumme tarjoaa erinomaista käyttäjäkokemusta ja turvallisuutta”, kertoo Dustinin Risto Majoinen. ”Digiajan työnteko edellyttää kykyä käyttää ICT-ratkaisuja tehokkaasti muuttuvissakin tilanteissa.”

Nyt henkilöstöä houkutellaan ahkerasti etätöistä takaisin toimistolle yhteisöllisyyden ja tiimityön nimissä.

”Yrityspäättäjät haluavat tarjota henkilöstölle hyvät työvälineet hybridiin työntekoon. Modernin työympäristön rakentamiseen tarvitaan toimivaa ICT-ketjua arkkitehtuurista tukipalveluihin. Työympäristö ei ole moderni, mikäli loppukäyttäjä ei esimerkiksi saa tukea nopeasti tai jos laitteet eivät syystä tai toisesta ole hallinnassa”, sanoo Majoinen.

Toimivaa tukipalvelua ja sertifioitua osaamista

Modern Workplace -palvelu on rakennettu pääosin Microsoft 365:n varaan, ja Suomessa on runsaasti modernien työympäristöjen kartoittamiseen, suunnitteluun ja toteuttamiseen sertifioituja Microsoft 365 -osaajia.

”Kerromme asiakkaillemme mitä modernin työympäristön kehittäminen heidän tapauksessaan vaatii. Vaatimukset ja tarpeet ovat aina yrityskohtaisia. Palveleeko arkkitehtuuri tuottavuusratkaisujen turvallista käyttöä? Onko tietoverkkojen suorituskyky riittävä? Miten päätelaitteiden tietoturva on varmistettu?”, jatkaa Majoinen. ”Pienissä ja keskisuurissa yrityksissä keskeisimmät kehityskohteet löytyvät usein pilvihallinnasta, tietoturvasta sekä kyvystä hyödyntää tekoälyä.”

Dustin palvelee loppukäyttäjiä Suomessa sijaitsevasta palvelukeskuksesta Suomen kielellä. ”Tukipalvelumme vastaa puhelimeen ripeästi, ja perustason tukipalvelu sisältyy palveluumme”, kertoo Majoinen. ”Voimme ottaa palvelumme piiriin myös asiakkaamme jo hankkimia päätelaitteita ja tietokoneita.”

Oikein mitoitetut ohjelmistolisenssit

Dustinin suomenkielinen noin 10 ammattilaisen ohjelmistotiimi tuo osaamista myös lisenssien mitoittamiseen.

”Ohjelmistolisenssien ylimitoittaminen on yrityksissä melko yleistä. Koko henkilöstölle on tilattu lisenssit, joita kaikki eivät kuitenkaan tarvitse. Osalle riittäisi hyvin edullisempi lisenssi. Toinen tärkeä ulottuvuus liittyy lisenssien, kuten esimerkiksi Microsoft Business Premiumin, hyötyjen ulosmittaamiseen”, sanoo Majoinen. ”Varmistamme, että asiakkaamme käyttävät lisenssiensä toimintoja mahdollisimman tehokkaasti esimerkiksi tietoturvan osalta.”

Majoinen korostaa Modern Workplace -palveluiden jatkuvan kehittämisen tärkeyttä. ”Tuomme palveluihimme uusia ominaisuuksia maailman muuttuessa ja teknologioiden kehittyessä. Viimeisimmät uutuudet ovat tietoturvan parantaminen, tekoälyn hyödyntäminen ja NIS2-kontrollien vaatimusten täyttäminen palvelumme osalta. Autamme asiakkaitamme parantamaan tuottavuutta, tehostamaan viestintää ja tiimityötä sekä nostamaan tietoturvatasoa. Teemme päätelaitteiden käyttöönotosta yksinkertaisempaa, ja tarjoamme asiakkaillemme näkymän laitteiden, käyttäjien, lisenssien ja sovellusten tilaan oman asiakasportaalin kautta”, kertoo Majoinen.

Dustinin Modern Workplace -palvelut kattavasti yhdeltä luukulta

  • Kustannustehokas pilvipalvelu jatkuvana palveluna kattaen mm. Microsoft 365, Teams, pilvitallennus, Office-ohjelmistot ja perustason tietoturva.
  • Tietokoneet, tabletit ja puhelimet (mm. Windows, Mac, iOS, iPadOS, Android) palveluna.
  • Laitteiden keskitetty hallinta, valvonta ja ylläpito.
  • Kolme tietoturvatasoa asiakkaan tarpeiden mukaan. Perustason tietoturva sisältyy palveluun.
  • Loppukäyttäjätuki jopa 24/7. Palveluun sisältyy perustason tukipalvelu.
  • Asiakasportaalista tietoa laitteista, käyttäjistä, lisensseistä ja sovelluksista.
  • Kiinteä käyttäjäperusteinen kuukausihinnoittelu.
  • Tukea ja asiantuntemusta palvelun käyttöön ja hallintaan Dustinin sertifioiduilta Microsoft 365 -osaajilta.
  • Mahdollisuus hyödyntää lisäpalveluita datan suojaamiseen, varmistamiseen ja dokumenttien hallintaan sekä kapasiteettia Dustinin konesaleista yksityisenä pilvipalveluna tai Azuresta.
MICROSOFT Logotype

Haluatko lisätietoja?

Ota yhteyttä [email protected], niin asiantuntijamme ottavat sinuun yhteyttä ja kertovat ratkaisuistamme lisää. Saat meiltä kaikki tarvittavat laitteet, ohjelmistot, projektit ja palvelut.

Viimeksi päivitetty: 11 huhtikuuta 2024

Aihealue