Infrastruktuuri

Asiakkaiden IT-ongelmien kuunteleminen ja ymmärtäminen on avain menestykseen

Onnistunut IT-ratkaisu syntyy räätälöimällä se asiakkaan tarpeisiin. Räätälöinti vaatii kuuntelua tarkalla korvalla, kertoo Jesper Folkmann. Hän toimii teknisenä johtajana Dustinin Managed Hosting Services -palvelussa Tanskassa.

Kun Furuno halusi laajentaa merenkulun koulutustoimintaa luokkahuoneista maailmanlaajuiseen verkkokoulutukseen, tarvittiin asiantuntija-apua. Sitä löytyi Dustinilta, jossa Jesper Folkmann otti langat käsiinsä.

– Furuno etsi palvelinpohjaista digitaalista ympäristöä, johon käyttäjä voi kirjautua missä tahansa hän onkin. Tällaisessa sovelluksessa palvelua tarjoavan yrityksen pitää sekä voida avustaa että seurata käyttäjää, Folkmann kertoo.

Järjestelmän kehittäminen vaati tiivistä yhteistyötä Dustinin ja Furunon välillä. Folkmannille oli tärkeää selvittää pohjamutia myöten mitä Furonolla kaivattiin.

Dustinin palvelinratkaisu

Dustin kehitti paikallisen koulutusaseman, joka sisälsi tietokoneen ja palvelimen. Furuno puolestaan kehitti sekä ohjelmiston että työpöydän, joka simuloi aluksen komentosiltaa. Ilman mutkia matkasta ei selvitty, sillä järjestelmä ei toiminut alussa halutulla tavalla.

– Sekä kamera että kaukoyhteydet aiheuttivat ongelmia, mutta saimme pulmat ratkaistua, Folkmann kertoo.

Näin Dustin ratkaisi Furunon IT-ongelmat.

Nyt kuusi vuotta myöhemmin ohjelmistoa pyöritetään Dustinin palvelimella. Käytettävyysaika on käytännössä täydet 100 prosenttia, ja tuki on jatkuvasti saatavilla mikäli ohjelmisto tai laitteisto vaatii huomiota.

Folkmann kertoo, että Dustinilla panostetaan siihen, että jokaisen asiakkaan yksilöllisiin ehtoihin ja toiveisiin pystytään vastaamaan.

– Varaamme aina kunnolla aikaa siihen, että tutustumme asiakkaaseen. Näin voimme sekä löytää heille sopivimmat ratkaisut että rakentaa kestäviä asiakassuhteita.

Tarvitsetko apua mukautetuissa IT-ratkaisuissa?

Haluan, että minuun otetaan yhteyttä

jesper folkmann

Jesper Folkmann, Tekninen johtaja, Dustin

Lue lisää Dustinin IT-palveluiden ja ratkaisuiden tarjouksista.

3 tammikuuta 2019

Aihealue