Työpiste

Tarkistuslista: IT hybridityössä – muista nämä 9 asiaa

Hybridityön aikakausi on alkanut. Ovathan nämä asiat hallussa yrityksessäsi? Hybridityö on täällä. Sen onnistuminen vaatii panostamista sekä tekniikkaan että työtapoihin. Tässä yhdeksän kohdan tarkistuslista, jolla pysyt muutoksissa mukana.

Näin luot onnistumisen edellytykset hybridityössä:

  1. Tarjoa hyvät työkalut yhteistyöhön niin etänä kuin konttorilla.

    Kun valtaosa palavereista pidetään verkossa, toimistolla olijat eivät halua nököttää niissä läppärin ääressä. Jokaisesta kokoushuoneesta tulisi löytyä ammattilaistason mikrofonit ja kamerat. Myös etänä osallistuvien pitää päästä osaksi palaveria.

  2. Siirrä mahdollisimman paljon ohjelmistoja ja laitteistoja pilveen.

    Työskentelyn on oltava saumatonta.

  3. Tarjoa IT-tukea myös etänä ja toimistoaikojen ulkopuolella.

  4. Kouluta työntekijät tekemään erilaisia työtehtäviä etänä.

  5. Varmista, että neuvotteluhuoneiden ja työtilojen varaaminen onnistuu sekä konttorilta että etänä.

  6. Tarjoa tietokoneet, parempi internetyhteys ja muut tarpeelliset tarvikkeet kotikonttoreille.

    Voit myös vaihtoehtoisesti antaa mahdollisuuden käyttää henkilökohtaisia laitteita.

  7. Hoida tietoturva kuntoon ja kouluta työntekijöitä tekemään turvallisesti töitä myös työpaikan ulkopuolella.

  8. Varmista, että IT, HR ja työntekijät luovat pelisäännöt ja työskentelytavat yhdessä.

    Kukaan ei vielä tiedä, mikä toimii parhaiten. On tärkeää kysyä kaikkien mielipidettä.

  9. Luo suuntaviivat hybridityölle.

    Kuinka toimitaan, kun työpaikalta halutaan osallistua etäkokoukseen? Tai mitä digitaalisia työkaluja käytetään ja millaista koulutusta niiden käyttöön tarjotaan? Yrityksissä luodaan nyt käytäntöjä tekniikan tuomiseen ihmisten koteihin.

Lue lisää joustavasta työpisteestä

Viimeksi päivitetty: 1 heinäkuuta 2022

Aihealue