Strategia ja johtajuus

Määräajan noudattaminen on ratkaisevaa

Molemminpuolinen ymmärrys on avain vuosikausien tiiviiseen yhteistyöhön. Dustinin Sales Account Managerille Andreas Møller Rasmussenille Saab Danmark on yksi hänen monivuotisista vakinaisista asiakkaistaan, jolta tulee useita kertoja viikossa uusi tilaus sähköpostilaatikkoon.

Toisinaan tilauksia taas edeltää pitkä keskustelu puhelimessa, sillä Saab Danmark hyödyntää mielellään asiantuntijuutta, jota Andreas kollegoineen tarjoaa. Lisäksi vuosittain pidetään kaksi tilannetapaamista, ja Andreas kutsuu myös Saab Danmarkin yhteyshenkilöitä ”tekniikkapäiville”, joissa esitellään uusia ajankohtaisia tuotteita.

– Saab Danmarkin meiltä ostamat tuotteet sisältyvät aina viestintävälinetoimituksiin, jotka ovat tyypillisiä offshore-alalla, merenkulussa tai puolustusvoimissa toimiville asiakkaille eri puolilla maailmaa. Emme koskaan tunne loppuasiakkaan alaa tai identiteettiä, eikä se olekaan meille tärkeää. Tärkeää on, mitä erityisvaatimuksia heillä on, Andreas Møller Rasmussen sanoo.

Saab Danmark käyttää Dustinia sekä sisäisen IT-osastonsa tarpeisiin että ulkoiseen myyntiin, ja tässä kuvaan tulee Andreas Møller Rasmussen.

– Usein toimituksemme on vain pieni osa koko toimeksiantoa rahassa mitattuna. Saabille ei aina ole tärkeää, ovatko palvelimet tiettyä merkkiä, vaan ratkaisevia asioita ovat määräaika ja toimitusvarmuus. Lopulliselle myynnille voikin olla ratkaisevaa, että pystymme pitämään kiinni määräajoista, hän sanoo.

Andreas Møller Rasmussen asettaa painoarvoa palvelun tarjoamiselle myös silloin, kun asiakas ei välttämättä odota sitä.

– Jos Saab Danmark esimerkiksi tilaa yhden erän palvelimia, tutkin aina, saisiko laskun hieman pienemmäksi etsimällä parhaan tarjouksen, hän kertoo.

Välillä palvelimien koolle on tiettyjä fyysisiä vaatimuksia, ja tässäkin on käyttöä Dustinin asiantuntemukselle.

– Etsimme aina projektiin parhaiten sopivan ratkaisun, ja on hienoa, kun asiakas luottaa tietämykseemme ja kokemukseemme. Se antaa meille samalla hyvän käsityksen asiakkaan arjesta, Andreas Møller Rasmussen tiivistää.

Lue myös ”Huipputeknologian osaamista"

3 asiaa, jotka sitovat Saab Danmarkin tiiviisti Dustiniin

  1. Suuri tuotevalikoima – muistitikuista vaativiin palvelinratkaisuihin.
  2. Toimitus ajallaan – määräaika on usein ratkaisevan tärkeä.
  3. Sparraus ja jatkuva vuoropuhelu – vaativimmatkin tehtävät ratkaistaan.

Teksti: Per Gregersen
Kuva: Peter Jönsson

25 syyskuuta 2017

Aihealue